9) Großer Hengst (2.159 m)

1,8 km v jednom směru, převýšení 490 m)

Výchozím bodem je opět parkoviště u horské chaty Edelrautehütte, kam vyjedete po silničce autem (mýto 6€/osobní auto) přímo z Hohentauern (podrobněji viz procházka č. 5 v první kapitole). Vrchol Gr. Hengst se vypíná přímo před vámi a vrcholový kříž je vidět již z parkoviště. Od parkoviště jděte po zpevněné cestě k Edelrautehütte až ke krásné rozložité borovici (asi 150 m) a dále rovně přímo přes louku po neznačené pěšince vlevo od této zpevněné cesty ve směru vrcholu. Po dalších max. 150 metrech přijdete pod lesem na jinou pěšinku s červenobílým turistickým značením vedoucí po vrstevnici. Po této pěšince odbočte ostře doleva a lesem vyjděte na hřeben. Odtud se vám otevře krásný výhled na vesničku Hohentauern. Pokračujte po mírně stoupajícím hřebeni vpravo, v létě se zde můžete napást na borůvkách. Cestička stoupá mezi keříky olší, až vyjde na kamenitý ostroh, odkud se vám naskytne pohled i doprava na pleso Gr. Scheibelsee v hloubce pod vámi. Odtud začne cesta v serpentýnkách strměji stoupat, až dosáhne vrcholového kříže. Z vrcholu nádherný panoramatický výhled. Cesta zpět stejnou cestou.