15) Sonntagskogel (2.229 m) a Gr. Grießstein (2.337 m)

(Sonntagskogel 2,5 hod a převýšení 800 m, Großer Grießstein 3 hod a převýšení 910 m)

Výchozím bodem je malé parkoviště na konci cesty údolím Bärntal. Do Bärntalu se dostanete krátkou jízdou autem, když pojedete z Hohentauern po hlavní silnici č. 114 dále na jih směr Judenburg. Po zhruba 8 km kousek před vesnicí Sankt Johann odbočte v pravotočivé zatáčce u statku na úzkou silničku vlevo (šipka Bärntal není moc vidět, poznávací znamení je velké trafo na pravé straně proti odbočce). Když odbočku přejedete, za zatáčkou vjedete do krátkého tunelu a víte, že jste špatně J.  Silnička začne strmě stoupat a za posledním statkem se změní v lesní cestu (sjízdnou, vjezd povolen), která už stoupá mírněji dál do údolí podél potoka Bärntalbach. Auto zaparkujete na malém parkovišti asi 200 m za odbočkou k Franzlbauerhütte. Odtud půjdete již po značené turistické cestě. Nejprve kousek dál hlavním údolím, později cesta odbočí vlevo do menšího údolí Frattental. Pěšinka se pěkně vine podél potůčku lesem, později stoupá horskými loukami, až vystoupíte na ploché sedlo Triebener Törl (1900 m).

Až sem je cesta na oba vrcholy shodná. Na tomto idylickém místě vhodném pro piknik si vyberete, na který z nich se vydáte. Během jednoho dne není problém vystoupit postupně i na oba, převýšení ze sedla již není tak velké. Hezčí výstup je určitě na Sonntagskogel po pozvolném a výhledově bohatém travnatém hřebeni vlevo. Großer Grießstein je o 100 metrů vyšší a vypíná se nad sedlem vpravo (delší než to vypadá). Návrat do sedla a sestup k autu stejnou cestou.